Generationen Ignorant

Jag undrar helt ärligt vad som är med tidigare generationer och deras totala okunnighet gällande internet. Jag vet inte om det är att de inte vill fatta, eller verkligen inte fattar. Just nu talar jag mest om min mamma som för något år sen bestämde sig för att börja blogga. "Bra" tänkte jag, då kanske hon blir mer involverad i utveckling och förstår, men icke.
Så för inte ens 30 minuter sedan ringer hon mig och har lite panik över att hon vill länka ett videoklipp i sin blogg, men vet inte hur man gör. Då har hon bloggat i 3 år och gjort samma sak minst 40 gånger förr.
Gå in på Youtubeklippet, markera webbadressen och klistra in under länkverktyget. Easy as that!
Men helt ärligt, vill "äldre" människor inte följa med i utvecklingen? Trots allt så kommer de inte undan det, för att gå på allmänna toaletter i större städer och att använda lokaltrafik behöver de använda mobiler.
Och jag kan tycka att det är synd för de 86 gamla tanterna som bara ska ner och köpa ett paket Marlboro Röd men plötsligt måste gå på toa men inte har en telefon. Och vem hjälper tanter över övergångsställen och in på toa numera? Ingen.
Skapligt dilemma, när utvecklingen går så fort men endast den yngre generationen hänger med.
Är det upp till de "äldre" att hänga med eller utvecklas vi för mycket för snabbt?

/Loviza

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0